Friday, July 10, 2009

Merindukanmu......



Saat aku tertawa di atas semua
Saat aku menangisi kesedihanku

Aku ingin engkau selalu ada
Aku ingin engkau aku kenang

Selama aku masih bisa bernafas
Masih sanggup berjalan
Ku kan selalu memujamu

Meski ku tak tahu lagi
Engkau ada di mana
Dengarkan aku
Ku merindukanmu

Saat aku mencoba merubah segalanya
Saat aku meratapi kekalahanku


Salam guys,

:)

Bait-bait di atas sebenarnya adalah lirik lagu Merindukanmu by D'Massive. Sebuah kumpulan penyanyi dari Indonesia. This song become so familiar in my mind. Hari-hari pun dengar dan nyanyi. Lebih-lebih lagi sekarang ni, dah jadi theme song sebuah sinetron baru di Astro Prima bertajuk Sekar. Tapi tak tengok pun cite tu, dengar lagu je, pastu tukar channel.. :) Siapa yang tak pernah dengar lagu ni, bolehlah layan my song playlist.. ~~~~
Dan aku yakin, lagu ini juga sangat familiar, popular dan bermain2 di minda kalian2 Gafimmers.. hehe.. Berhantu kan lagu ni.. So sweet memory.. Takkan lupa kan hari bersejarah itu...

Di samping memory itu yang tak boleh tu, pada aku lagu ini sebenarnya boleh dikategorikan sebagai general. Anybody can be the someone, somebody or something yang dirindui itu. And most probably, it was dedicated to Allah SWT.. Right? Cuba hayati dan renunglah bait-bait itu... Subhanallah...Sesungguhnya Engkaulah yang Maha Besar dan Maha Mengetahui... (apa yang kurasakan...)

Ini membuatkan aku juga merindui semua insan2 yang menjalani hidup ini dengan aku. Daripada aku kecik sampailah sekarang ni. Termasuklah: *siap bullet point lagi
  • kawan2 tadika (Tabika Kemas Kg Labohan Dagang)
  • kawan2 sekolah rendah (Sekolah Kebangsaan Labohan Dagang)
  • kawan2 sekolah menengah (SAMTTAR SM) *panjang nama sekolah aku ni
  • rakan2 sepengajian (UiTM Segamat '99-'01 & UiTM Shah Alam '02-'04)
  • rakan2 sepejabat (Getrahome Sdn Bhd & Automotive Centre of Excellence-ACE)
  • rakan2 kenalan di luar
  • sedara mara
  • sepupu sepapat
  • ahli keluarga jauh dan dekat
  • anak-anak saudara dan cucu ku
  • adik-beradikku dan....
  • sesiapa yg mengenali aku
Yang paling-paling aku rindu, sudah semestinya arwah abah dan mak yang sangat-sangat aku sayangi..... Ayahandaku Allahyarham Haji Markom bin Haji Abdul Rahman dan Bondaku Allahyarhamah Parinah binti Kasman. Abah, mak.... adik doakan abah ngan mak selalu dilindungi dan dirahmati Allah SWT. Semoga abah ngan mak ditempatkan bersama-sama dengan orang-orang yang soleh dan solehah. Adik selalu doakan semoga abah dan mak juga dapat bertemu kat sana. Adik tau mak terlalu rindukan abah. Abah, mak...adik rindu sangat2 kat abah ngan mak. Adik tak lupa sedekahkan dan bacakan abah ngan mak surah Yassin dan surah Al-Fatihah terutamanya kalau adik rindu sangat2 sampai mimpi2..

*dah leleh dah ni, aku dah tak nampak keyboard dah ni.. huhu.. lain kali sambung la...

Daaaaa......

No comments:

Post a Comment